Lorem Ipsum Dolor .......

Lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum.......

Terperangkap di Shah Alam..?

alkisahnya begini, di pagi hari selasa aku ikut kakak sedara aku pergi kerja..
kerana beliau hendak menghantar aku ke stesen komuter Setia Jaya di Sunway
jadi aku pun dengan spontan ye terus pergi ke stesen keretapi dan membeli tiket ke arah Shah Alam Seksyen 19
alhamdulillah..aku sampai di hospital dengan selamat
Bila sampai jew..aku terus ke klinik untuk berjumpa dengan doktor
h a h a h a h a ~ doktor n nurse yang selama ini merawat aku sudah tidak kenal aku
apakah makna tu..?hehehehe.. Adakah aku betul-betul sudah lain dari segi fizikal..
~ h a h a h a h a h a h a h a h a h a h a h a h a h a h a h a h a ~
Tapi tak kisah lar, aku pun jumpa lar dengan doktor dan kami pun bersembang jew lebih..hahaha
Well, selepas habis semuanya aku pun pergi lar ke kaunter pembayaran
bila aku tanya berapa bil aku, akak nurse yang lawa lagi comey itu berkata
"Semuanya RM262.00 jew"
H a h a h a h a ~ dengan hanya berbekal RM276 di dalam poket aku, aku pun bayar cash
walaupun niat atau firasat aku mengatakan suruh pakai credit card aku yang parents aku
buatkan untuk aku ' just in case emergency ' aku boleh gunakan, walaupun ianya atas nama aku sendiri
tapi aku telah berjanji dengan kedua ibubapa aku..aku tidak akan menjoli or menggunakan
sewenang-wenang ye credit card tu. Well bila dah bayar bil hospital itu..tinggal lar RM4.
Aku pun secara tak langsung aku haus, aku pun pergi kedai beli mineral water RM1.60
tinggal lar..RM2.40
Selepas itu aku pun pergi lar keluar menuju ke arah Stesen Petronas dengan niat baik ye
nak pergi cucuk duit lar..kat ATM Maybank.. Aku pun apa lagi dengan selamba ye aku
cucuk card dan masukkan pin no. Selepas aku tekan jumlah wang yang aku nak keluarkan
dan aku tekan 'YA'
Suddenly mesin ATM tu kata, tidak dapat proses urusniaga anda kerana akaun tidak aktif
....
......
..
....
...
.....
Aku buntu dan blur dan tidak dapat berfikir di saat itu
Tiba-tiba phone aku berbunyi, my mum call.. Aku pun angkat lar, dan beliau tanya tentang
medical check up yang telah aku lakukan di hospital. Suddenly my phone's battery nak habis..sudah, then i
told my mum yang atm tak aktif..macam mana nak amik duit..then mak aku suruh cari Western Union..satu seksyen 20 aku cari..tak ada. Aaaaaaarrrrggghhh..aku tak boleh berfikir, macam mana aku nk blik
nak lari balik Setia Jaya kat tempat akak sedara aku keje pun tak boleh..duit dlm poket tinggal RM2,
bateri phone dah nak habis..kalau aku buat call..mesti habis, so dapat mesej jew..aaaaaaaarrrrgggghhh
aku tgh lapar, dengan panas, dengan letih ye..ya allah, hanya allah sahaja tahu
perasaan aku time tu.. Lastly mak aku hantar mesej bagithu..dia suruh tunggu kejap sebab nanti
kwn dia yang duduk kat seksyen 20 datang jemput aku.
Fuh, baru aku lega, akhirnya mak cik bgi aku pinjam RM50, dan dia pun kata dia boleh hntar aku pergi bank
yang ada Western Union kat seksyen 18..
On the spot, aku msj mak aku..suruh dia hntar duit sikit..huhuhuhu..
Alhamdulillah, dengan berkat aku bsabar walaupun sekejap ada juga bantuan dari Allah.. :)
Itu lar pengalaman hidup aku, dan aku akan jadikn sebagai pendoman dan pembelajaran aku untuk
terus kn hidup aku sebagai orang yang baru nk belajar hidup seorang..

p/s: ntah apa ntah aku cerita, aku sbnr ye tak tahu mcm mne nk b'cerita or tulis cerita..h a h a h a h a



0 comments:

Post a Comment