Lorem Ipsum Dolor .......

Lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum.......

Sepnjang 3hari since 1st day training..

sorry sebab lama tak update pasal practical training selama dua minggu cuti nie..huhuhu..

bukan tak nak update tapi penat dowh..yelar from 0800hours until 1800hours..10hours berdiri kat Main Kitchen non-stop but hve some break
for pray n lunch jew..huhuhu.. Mmg penat nak jdi Chef nie..huhuhu..ntah lar aku boleh buat kew tak for my future..i hope i can do it..mybe
need some time to biasakan diri.. That my point kenapa aku buat practical nie..huhuhu..utk study Chef's Life in the kitchen..hahaha
Walaupun penat..tapi seronok sebenarnya, but that just for me..yg minat dlm bidang ini..mungkin bagi yg tak suka..mybe tak rasa
seronok itu..sbb tak minatkn.. Sepnjang aku buat aku observe life dorg nie..pergh, payah jugak..especially for Chef lar..or senang cite org
yang nak memasak..dorg kena creative and fast react..huhuhu..nak terangkan mcm mne pun tak tahu.. Takpe lar..nnt klu aku rjin aku
terangkn..hahaha.. Tapi kenangan yang aku tak bleh lupe aku diberi kepercayaan utk memasak..hahaha..aku tak tahu nk msk pew..so blasah jew lar..sbb my boss suruh jew aku msk pape..xpi dia nk sayur..so aku goreng lar..sayur.. my Chef kata dia nk yg simple dan attractive..
huhuhu..aku blasah jew..I trust myself..walaupun aku tak biasa goreng sayur dlm kuantiti yang byk nie..huhuhu..alhamdulillah..jdi gak
aku tak tahu lar rse ye..xpi stakat nie..xde pun org komen..so thats mean ok lar tu kot..hahaha

Banyak benda yang aku blajar sebenarnya..antara yang basic ialah memotong..huhuhu..tak sangkan sbnr ye ssh gak nak memotong nie..
mmg lar nmpak mudah sbb kita pun boleh memotong kat rumah..tapi kat rumah tu..cara yg slow n salah sbnr ye..bila dh duduk kat kitchen
kita kena lar..cepat so aku nie rilek jew lar..cutting dgn cara aku..hahaha..skali boss ajar cara pegang pisau and memotong dgn cara yang
berkesan dan mudah..now, bru aku tahu mcm mne dorg memotong smbil tak tgk pun pew yg dorg potong tu..tnpa memotong jari..huhuhu
hehehe..now aku pun agak lar boleh memotong smbil tak tgk cari aku dan cepat..


0 comments:

Post a Comment